Етикети

, ,

Ябълков пай

Пайовете са много вкусни плодови десерти, но имат един голям недостатък – приготвянето на кората е деликатна работа. Затова поех по друг път. Бърза версия на традиционния пай с бутер тесто. Не ми се е налагало, но ми се струва, че ще се получи добре ако се изпекат малки индивидуални пайове, сервирани топли и гарнирани с топка сладолед, или се експериментира с формата. Но оригиналната ми измишльотина изисква:

Продукти

1 кора бутер тесто (около 200 грама);
2 ябълки, обелени, почистени, разполовени и нарязани на тънки филийки;
захар на вкус;
1 супена лъжица брашно,
1 жълтък за намазване на пая,
пудра захар за наръсване.

Загрявам фурната на около 200 градуса.

Разточвам леко листа бутер тесто. Нарязаните ябълки овалвам със захар и брашно (оригиналните американски рецепти не използват канела за овкусяване на сместта, и аз не го правя, защото ми се струва, че ще стане по-скоро щрудел). Изсипвам сместа в средата на разточения лист и го прегъвам. Внимателно прищипвам с ръце краищата, за да не изтече ябълковия сос.  Правя прорези отгоре, за да се изпекат ябълките.

Намазвам с жълтък и мятам във фурната. Пека докато се зачерви кората (20-тина минути) . Ябълките си пускат сока, който, благодарение на брашното, става доста гъст, докато резенчетата остават хрупкави. Като го извадя, наръсвам с пудра захар.

Най-вкусен е докато е още топъл, макар да не е никак лош и студен.

